Nedenstående Handelsbetingelser gælder for alle leverancer via WorldCare webshop.
Billeddokumentation:
Det er en god ide altid at tage billeder i tilfælde af at forsendelsen/varerne eventuel er beskadiget undervejs, eller at varen er defekt osv. Læs mere nedenstående. På den måde sikres at dokumentationen er i orden.
Annullering:
Du har mulighed for at annullere din bestilling så længe du ikke har betalt for dine bestilte varer. Annulleringen gælder dog kun hvis du pr. telefon eller via e-mail meddeler dette til WorldCare.
Bestilling fra offentlige virksomheder:
Du kan sagtens bestille varer selvom du kommer fra en offentlig virksomhed, som f.eks. en skole eller institution. Du skal bare huske at anføre EAN nummer, kontaktperson og evt. et købsordre- eller rekvisitionsnummer i bemærkningsfeltet under bestillingen, og du/I vil få tilsendt fakturaen elektronisk jvf. gældende regler.
Bestilling fra udlandet:
Vi leverer til Grønland, Færøerne og Island, grundet rettigheder. (Bor du i et andet land, skal du bestille fra det pågældende land.) Du skal betale dkr 100,- i gebyr/fragt uanset størrelsen på din bestilling. Bestiller du fra Grønland eller Færøerne vil momsen blive fratrukket din bestilling. Du vil kunne se det reducerede beløb i indkøbskurven, så snart du har indtastet din adresse. Du kan muligvis blive afkrævet told/moms i det pågældende land du bestiller fra. Tjek med dine lokale toldmyndigheder før du bestiller. Er du i tvivl om noget i forbindelse med salg til udlandet, er du altid velkommen til at kontakte os.
Bemærk, vi leverer ikke Lady-Comp modellerne, Pearly og Caya produkterne til andre lande end Danmark, Grønland, Færøerne og Island.
Kommer du fra et andet land, skal du bestille hos den lokale importør/forhandler.
Se en liste her over internationale forhandlere af Lady-Comp og Pearly.
Se en liste her over internationale forhandlere af Caya.
Vejledninger:
Der medfølger danske brugsvejledninger. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra WorldCare’s side, er denne rådgivning af vejledende art.
Leverings tid:
Dine varer vil blive afsendt samme dag eller senest dagen efter. Du vil i tilfælde af udsolgte produkter eller andre kendte forsinkelser hos WorldCare, modtage en mail med information herom, og forsendelsen vil ske hurtigst muligt.
Levering:
Forsendelse af varer i Danmark sker med Postnord. Såfremt der opstår forsinkelser hos Postnord, vil dette tilsvarende forsinke leverancen. WorldCare kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Postnord.
Der er gratis levering af ordrer over 499,- kr.
Bestiller du for under 499,- kr. sparer du penge på at få leveret til et udleveringssted.
Vælg selv stedet nær dig på en liste, du får en email når pakken er klar til afhentning og du henter når det passer dig. Det koster 39,- kr.
Ønsker du leveret hjemme koster det 60,- HUSK ALTID at sørge for at der er nogen på adressen til at tage imod, da ingen af vores forsendelser kan komme ind i en normal brevsprække.
Postnord kan levere til enhver person på adressen. Det er modtagers egen opgave at viderebringe til en evt. att. person. Hvis Postnord ikke træffer nogen på modtageradressen, indleverer Postnord forsendelsen i en Postnord PakkeShop eller på et Postnord depot. Du får besked herom. Efter 10 hverdage returnerer Postnord forsendelsen til WorldCare.
Returfragt, genlevering og omadressering af pakker vil medføre en ekstra omkostning på 60,- kr for dig! Din pakke gensendes ikke før betalingen er modtaget.
Beskadigelse/bortkomst:
Skulle en forsendelse under transport fra os til dig lide skade eller bortkomme, påtager vi os det fulde ansvar. Vi betragter først varerne som leveret, når du har modtaget dem i hel og ubeskadiget stand. Dette betyder, at du aldrig kommer til at hæfte for varer, der er bortkommet/beskadiget under transporten. Ved modtagelsen af pakken/varerne skal du kontrollere for transportskader inden kvittering for modtagelsen. Såfremt der er skade på pakken/varerne skal der gøres indsigelse over for Postnord. VIGTIGT! Viser emballagen tegn på skade, når du modtager den, skal du åbne pakken i overværelse af personen der bringer dig pakken, idet kvittering for modtagelsen, er det samme som at sige, at varen er i orden. Opdager du først transportskaden efterfølgende, skal du straks kontakte os telefonisk (på nr: 93 88 89 45) og senest efter 4 dage, da erstatningskravet ellers frafalder. Det er et krav, at du tager billeder af emballagen og indholdet af pakken til senere dokumentation og at du gemmer eventuelt beskadiget emballage for senere besigtigelse af Postnord. WorldCare sørger altid for, at du som kunde bliver holdt skadesfri.
Risikoen for varerne:
Risikoen for varer købt hos WorldCare overgår til dig som forbruger på leverings-tidspunktet, som enten er når pakken leveres hjemme eller på udleverings-stedet.
Fortrydelsesret:
EFTERSOM AT ALLE VORES VARER ER TIL PERSONLIG BRUG OG/ELLER CERTIFICERET SOM MEDICINSK UDSTYR, KAN DIT KØB KUN FORTRYDES HVIS VAREN IKKE ER TAGET I BRUG. LIGELEDES KRÆVER LOVGIVNINGEN AT EMBALLAGEN PÅ CAYA PESSAR, CAYAGEL OG LADY-COMP IKKE MÅ VÆRE BRUDT. HUSK DERFOR ALTID AT VENTE MED AT BRYDE EMBALLAGEN TIL DU ER SIKKER PÅ, AT DU VIL BEHOLDE VAREN. Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Kontakt venligst WorldCare telefonisk forud for returneringen. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen på varen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Ønsker du at aflevere varen personligt på vores adresse, kan dette kun ske efter forudgående aftale.
Reklamation:
Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage (kun i tilfælde af fejl på produktet der ikke kan løses ved reparation eller ombytning indenfor rimelig tid) eller afslag i prisen. Alt sammen afhængig af den konkrete situation og betinget af at reklamationen er berettiget. BEMÆRK, at da både Caya, CayaGel og Lady-Comp modellerne er certificeret som medicinsk udstyr, kræver lovgivningen at vi IKKE må tage disse varer retur eller give pengene tilbage.
Skulle varen gå i stykker under reklamationsperioden skal WorldCare kontaktes telefonisk for at sikre en hurtig og effektiv behandling af reklamationen. Husk gerne at tage billeder af det defekte eller det der driller, således at dokumentationen er i orden. Derefter skal du blot returnere varen til os sammen med en kopi af fakturaen og en beskrivelse af fejlen. Husk derfor altid at gemme fakturaen da den er dit garantibevis. Garantien dækker for eksempel ikke ved betjenings-fejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig, tag gerne billeder som dokumentation. Vi betaler for de udgifter en returnering måtte give i form af fragtomkostninger, så længe det er indenfor garantiperioden.
ODR online dispute resolution (online-klageløsning):
Vil du gerne klage over en vare, beder jeg dig om at ringe til WorldCare på tlf: 93 88 89 45. Du kan også have gavn af at læse ovenstående afsnit om fortrydelsesret eller reklamation. Vil du bringe klagen yderligere ud i Europa, har du fra 15. feb 2016 mulighed for at klage online via linket her: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=DA
Pris og betaling:
I denne butik kan du bestille dine varer online eller telefonisk og betale via:
– Betalingskort (Dankort, Visa/dankort, Visakort, VisaElectron, Mastercard, Maestro)
– Med din mobiltelefon via MobilePay
– Viabill, som giver dig muligheden for at afdrage din betaling
– Kontant. Ved personlig afhentning eller på f.eks. messer eller lign.
– Elektronisk faktura, i så fald I bestiller fra en offentlig virksomhed
Alle priser i WorldCare – på web-adressen https://www. worldcare.dk –
er inkl. moms. (25%)
Alle kontrakter indgås på Dansk.
Andre betingelser er gældende for B2B.
DER TAGES FORBEHOLD FOR PRISSTIGNINGER, FORCE MAJEURE, AFGIFTSÆNDRINGER, UDSOLGTE VARER OG TRYKFEJL.